Lena Keller M.Sc.

lkeller

Arbeitsbereich Evaluation und Qualitätssicherung im Bildungswesen

Doktorandin

Dissertation: Profiles in Students’ Achievement and Achievement Motivation: Gender Differences, Top Performers, and Life Outcomes

Adresse
Habelschwerdter Allee 45
Raum KL 26/106
14195 Berlin
E-Mail
Lena.Keller[at]fu-berlin.de

Kurzbiografie

  • 2015 – 2018 Stipendiatin der International Max Planck Research School on the Life Course (LIFE)
  • 05/2016 Forschungsaufenthalt an der University of California, Irvine (UCI) bei Prof. Dr. Jacquelynne Eccles
  • seit 10/2015 Promotion, Freie Universität Berlin
Dissertationsprojekt: Profiles in Students’ Achievement and Achievement Motivation: Gender Differences, Top Performers, and Life Outcomes
  • 2015 Master of Science in Psychologie, Universität Trier
  • 09/2013 – 01/2014 Auslandssemester, Stockholm University, Schweden
  • 2012 Bachelor of Science in Psychologie, Goethe-Universität Frankfurt am Main

Auszeichnungen

  • 2016 – Auszeichnung für den besten Vortrag, 3. BIEN-Jahrestagung, Berlin

  • 2009 – 2015 Stipendium der Studienstiftung des deutschen Volkes

  • 09/2012 – 01/2014 Auslandsstipendium der Studienstiftung des deutschen Volkes

Forschungsinteressen

  • Leistungs- und Leistungsmotivationsprofile (u. a. Interesse, akademisches Selbstkonzept, Selbstwirksamkeitserwartung)
  • Large-Scale-Assessment

Short Vita

  • 05/2016 Research stay at the University of California, Irvine (UCI) with Prof. Jacquelynne Eccles
  • Since 10/2015 PhD studies at the Free University Berlin, Germany

Working title: “Profiles in Students’ Achievement and Achievement Motivation: Gender      Differences, Top Performers, and Life Outcomes”

  • 2015 Master of Science in Psychology at the University of Trier, Germany
  • 09/2013 – 01/2014 Study Abroad at Stockholm University, Sweden
  • 2012 Bachelor of Science in Psychology, Goethe University Frankfurt am Main, Germany                  

Awards

  • 2016 – Best Presentation Award, 3rd Annual Meeting of the Berlin Interdisciplinary Education Research Network (BIEN), Berlin

  • Since 10/2015 Doctoral Fellowship of the International Max Planck Research School on the Life Course (LIFE)
  • 2009 – 2015 Scholarship from the German National Academic Foundation
  • 09/2013 – 01/2014 Study Abroad Scholarship from the German National Academic Foundation

Research Interests

  • Achievement and achievement motivation profiles (e.g., interests, academic self-concepts, self-efficacy)
  • Large-scale assessment 

Konferenzbeitrag

Keller, L., Preckel, F., Eccles, J. S. & Brunner, M. (2016). Characteristics of mathematically top-performing girls and boys around the world: Gender differences in achievement and achievement motivation. Vortrag auf der 3. BIEN Jahrestagung, Berlin.

Schmidt, I., Scherrer, V., Keller, L., & Preckel, F. (August 2015). Academic self-concept in elementary school: Integrating the nested Marsh/Shavelson and the I/E model to understand its development. Vortrag auf der Eighth SELF Biennial International Conference, Kiel.

Schmidt, I., Scherrer, V., Keller, L. & Preckel, F. (März 2015). Die Ausbildung akademischer Selbstkonzeptprofile bei Grundschulkindern: Eine Überprüfung des genesteten Marsh/Shavelson Modells. Vortrag auf der 3. Fachtagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Bochum.