Springe direkt zu Inhalt

Dipl.-Psych. Julia Herrmann

Division of Educational Research, with Particular Consideration of Heterogeneity and Education

Researcher

Personal Information

  • Since 10/2013: Research associate at Freie Universität Berlin, Department of Education and Psychology, Division of Education Research/Heterogeneity and Education
  • 2011–2013: Research associate at the University of Bern, Institute of Psychology, Department of Personality and Differential Psychology and Diagnostics
  • 2011 summer semester: Instructor at PH Freiburg University of Education, Institute of Psychology, Department of Clinical Psychology and Counseling
  • 2011: Degree of Diplom in psychology at the University of Trier
  • 2004: First State Exam for the European teaching credential at primary and lower secondary (Hauptschule) school forms; M.A. in bilingual education (PH Freiburg University of Education)
  • 2002: Degree of Licence in Sciences de l’Education at the Université de Haute-Alsace, Mulhouse

Zeitschriftenartikel

  • Herrmann, J., Schmidt, I., Kessels, U., & Preckel, F. (accepted). Big fish in big ponds: Contrast and assimilation effects on math and verbal self-concepts of students in within-school gifted tracks. British Journal of Educational Psychology.

Konferenzbeiträge

  • Herrmann, J., Schmidt, I., Kessels, U. & Preckel, F. (2015, September). Big fish in big ponds. Assimilations- und Kontrasteffekte in Hochbegabtenklassen. Poster präsentiert auf der 8. Tagung der DGfE-Sektion "Empirische Bildungsforschung"/ 80. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF), Göttingen.
  • Herrmann, J., Schmidt, I., Kessels, U. & Preckel, F. (2015, September). Big fish in big ponds. Assimilations- und Kontrasteffekte in Hochbegabtenklassen. Vortrag auf der 2. Jahrestagung des Berlin Interdisciplinary Education Research Network (BIEN), Berlin.
  • Herrmann, J., Torchetti, L., & Morf, C. C. (2013, September). Who´s to blame? How narcissists and ex-partners of narcissists make sense of romantic breakup. Poster presented at the 13th Biannual Congress of the Swiss Psychological Society (SGP), Basel, Switzerland.

Wissenschaftliche Qualifikationsarbeiten

  • Herrmann, J. (2011). Mehrebenenanalysen zum Big-Fish-Little-Pond-Effekt (BFLPE) im Fach Deutsch. Unveröffentlichte Diplomarbeit, Universität Trier.
  • Herrmann, J. (2004). Symptomatik und Ätiologie von Lern- und Arbeitsstörungen. Unveröffentlichte Zulassungs-/ Magisterarbeit, Pädagogische Hochschule Freiburg/Brsg.