Springe direkt zu Inhalt

M.A. Christopher Kellermann

School Pedagogy and School Improvement Research

Researcher

Address
Habelschwerdter Allee 45
Room KL 24/229
14195 Berlin

 

Since 2016 Research Associate at the Institute of School Pedagogy and School Improvement Research at FU Berlin
Jan. 2016 - July 2016

Student Assistant at the Institute of Management in Education, FU Berlin

Jan. 2014 - July 2016 Student Assistant at the Institute for School Quality of the Federal States Berlin and Brandenburg (ISQ)
2012 - 2016 M.A. Education, TU Berlin
Sep. 2013 - Feb. 2014

Exchange Student at Stockholm University, Department of Education

Feb. 2011 - May 2012 Student Assistant at the Institute of Empirical Studies in Education, IFS Dortmund
2008 - 2012 B.A. Education, Universität Münster

Zeitschriftenartikel mit Peer Review

Kellermann, C., Nachbauer, M., Gärtner, H., & Thiel, F. (in press). The effect of school leaders’ feedback on teaching quality perceived by students – Results of an intervention study. School Effectiveness and School Improvement.

Gärtner, H., Thiel, F., Nachbauer, M. & Kellermann, C. (in press). Entwicklung eines theoriebasierten Schülerfragebogens für Unterrichtsevaluation. Journal for Educational Research Online. 

Kellermann, C., Nachbauer, M., Gärtner, H., & Thiel, F. (2022). Effekte eines Unterrichtsfeedbacks von Schulleitungen auf die selbst eingeschätzte Entwicklung der Unterrichtskompetenz von Lehrkräften – Ergebnisse einer Interventionsstudie unter Berücksichtigung der Zielorientierungen von Lehrkräften. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Advance online publication. https://doi.org/10.1007/s11618-022-01087-y 

Gärtner, H., Thiel, F., Nachbauer, M. & Kellermann, C. (2021). Unterrichtsentwicklung durch Unterrichtsfeedback – Erste Entwicklungsschritte eines Beobachtungsbogens für Schulleitungen. Zeitschrift für Bildungsforschung, 11(3), 529-547. https://doi.org/10.1007/s35834-021-00321-7


Sonstige Beiträge

Kellermann, C. & Gärtner, H. (2022). Feed up, feed back und feed forward! Durch Unterrichtsbeobachtungen und Feedback an Lehrkräfte können Schulleitungen zu besserem Unterricht beitragen. Online-Magazin Schulmanagement. Verfügbar unter: https://www.campus-schulmanagement.de/magazin/feed-up-feed-back-feed-forward