Springe direkt zu Inhalt

Dipl.-Soz. M.A. Jasmin Tarkian

tarkian

School Pedagogy and School Improvement Research

PhD Candidate

Address
Habelschwerdter Allee 45
Room KL 23/201
14195 Berlin

Curriculum Vitae

Since 2016

Researcher in the project „DaQuaS“ (data-based quality assurance, and quality improvement in publicly-maintained schools), funded by the Federal Ministry of Education and Research (link to project homepage)

Since 2011

Project Coordination of the SteBis project (Evidence-Based Governance in the German Educational System), funded by the Federal Ministry of Education and Research (link to project homepage)

2008 - 2011

MA Staff- and Organizational Development at Technische Universität Kaiserslautern

2006 - 2010

Human Resource Manager/Personnel Manager with an engineering service company

2005

Freelance work with a personnel development company (support of evaluation programs)

1998 - 2002

Editor (print, online and radio journalism)

1995 - 2004

Study of Sociology, Psychology and Business Economics at Universität Hamburg and Technische Universität Darmstadt

Research Focus

  • evidence-based school governance
  • staff development
  • school leadership
  • organizational decision-making

 

Research Projects

Coordination unit of SteBis – Research Program for evidence-based governance in the German education system, funded by the FederalMinistry of Education and Research (BMBF),

Working on doctoral thesis about evidence-based personal development in the German School System.

2016

Thiel, F., Tarkian, J. & Kuper, H. (2016). Editorial „Schulinspektionen – Vielfalt und Effekte der Evaluation“. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 19(3), S. 481-485. doi:10.1007/s11618-016-0689-z

Tarkian, J. & Thiel, F. (2016). Einleitung: „Steuerung im Bildungssystem“ (SteBis) – Bilanz der Befunde aus der ersten Förderphase. In Bundesministerium für Bildung und Forschung (BMBF) (Hrsg.), Steuerung im Bildungssystem – Implementation und Wirkung neuer Steuerungsinstrumente im Schulwesen, Bildungsforschung, Band 43, S. 3-6.

2015

Brauckmann, S., Thiel, F., Kuper, H. & Tarkian, J. (Hrsg.) (2015). School leadership in Germany between low stakes testing and high expectations. International Journal of Educational Management 29(6).

Brauckmann, S., Thiel, F., Kuper, H. & Tarkian, J. (2015). Guest editorial. In Brauckmann, S., Thiel, F., Kuper, H. & Tarkian, J. (Hrsg.), School leadership in Germany between low stakes testing and high expectations. International Journal of Educational Management 29(6), 710–713.

2013

Thiel, F., Thillmann, K. & Tarkian, J. (2013). Die Förderung des Practice Impact
Empirischer Bildungsforschung als Herausforderung für die Koordination von Forschungsverbünden. Bericht der Koordinierungsstelle des Forschungsverbunds „Steuerung im Bildungssystem“. In I. van Ackeren, M. Heinrich & F. Thiel (Hrsg.). Evidenzbasierte Steuerung im Bildungssystem? Befunde aus dem BMBF-SteBis-Verbund. Die Deutsche Schule – Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Bildungspolitik und pädagogische Praxis. 12. Beiheft, 276-284.