Springe direkt zu Inhalt

Felix Dübbers M.Sc.

Felix Dübbers

Division of School and Teaching Research

PhD Candidate

Address
Habelschwerdter Allee 45
Room JK 24/221a
14195 Berlin
Email
felix.duebbers"at"fu-berlin.de

Education

Seit

2018

Promotion Freie Universität Berlin

Promotionsthema: "Interventionen zur Förderung von selbstbestimmter Motivation beim Lernen in der Hochschule"

09/2017-

06/2018

Ausbildung Sportpsychologie Center of Mental Excellence, Köln

Sportpsychologisches Training im Leistungssport, ASP Curriculum

2016-

2017

Master of Science Maastricht University

Schwerpunkt: Health & Social Psychology

Forschungspraktikum: Hospital Clinic, Barcelona

Thesis: “The role of eHealth in the context of alcohol prevention in primary healthcare”

2012-

2015

Bachelor of ScienceMaastricht University

Thesis: „The deterioration of employee`s health by job insecurity – does the employment contract matter?”

Auslandssemester: Université Pierre Mendes France, Grenoble

Professional Career

Seit

2018

Wissenschaftlicher Mitarbeiter Freie Universität Berlin

Arbeitsbereich Schul- und Unterrichtsforschung

08/2017-

08/2018

Junior Research Programme

Intereuropäisches Forschungsprojekt: “From identity leadership towards organizational commitment”

SoSe 2021

Seminar: Ausgewählte Ansätze des Lernens (Seminar B) (120045, 120046)

WiSe 2020/21

Seminar: Lernförderung und Lernmotivation (124003, 124004)

SoSe 2020

Seminar: Ausgewählte Ansätze des Lernens (Seminar B) (120046)

WiSe 2019/20

Seminar: Lernförderung und Lernmotivation (124002, 124018)

SoSe 2019

Seminar:  Ausgewählte Ansätze des Lernens (120047, 120048)

(Bachelorstudiengang Bildungs- und Erziehungswissenschaften)

WiSe 2018/19

Seminar: Lernförderung und Lernmotivation  (124013, 124006)

(Lehramtsmasterstudiengang)

SoSe 2018

Seminar: Ausgewählte Ansätze des Lernens (120046, 120047)

(Bachelorstudiengang Bildungs- und Erziehungswissenschaften)

Publications

  • Dübbers, F., & Schmidt-Daffy, M. (2021). Self-determined motivation for data-based decision-making: A relevance intervention in teacher training. Cogent Education, 8(1), 1956033. DOI: 10.1080/2331186X.2021.1956033

  • Mascarenhas, Mafalda F.; Dübbers, Felix; Hoszowska, Magdalena; Köseoğlu, Aylin; Karakasheva, Ralitsa; Topal, Ayse B. et al. (2018): The Power of Choice: A Study Protocol on How Identity Leadership Fosters Commitment Toward the Organization. In: Frontiers in Psychology 9, S. 1677.

Presentations

  • Dübbers, Felix (2020) Autonomy-Supportive Interventions to improve pre-service teachers‘ motivational quality. EARLI JURE SIG 8 Conference. Online Event, April 9.
  • Dübbers, Felix (2020) Förderung von selbstbestimmter Motivation beim Lernen an der Hochschule. 49. dghd Jahrestagung. Berlin, Deutschland, 10. März.
  • Dübbers, Felix (2019): Promoting Autonomous Learning in the Higher Education Context. An Experimental Study. Poster presented at the International Convention of Psychological Science. Association of Psychological Science. Paris, 07.03.2019.

  • Topal, Ayse B.; Dübbers, Felix; Hoszowska, Magdalena; Köseoğlu, Aylin; Karakasheva, Ralitsa; Izydorczyk, David et al. (2018): Leading us towards more commitment. Junior Researcher Programme Conference. Cambridge, United Kingdom, 2018, August 14.
  • Dübbers, Felix; Schmidt-Daffy, Martin (2018): Increasing student motivation with a utility value intervention. An experimental study. Poster presented at the Junior Researcher Programme Conference. Cambridge, United Kingdom, 2018, August 13.

  • Mascarenhas, M. F., Dübbers, F., Hoszowska, M., Köseoğlu, A., Karakasheva, R., Topal, A. B., … Lemoine, J. E. (2018). Leading us towards more commitment: A study protocol, International Congress for Young Researchers in Psychology, Madrid, Spain, 2018, February 1-2.
  • Topal, A. B., Karakasheva, R., Mascarenhas, M. F., Dübbers, F., Hoszowska, M., Köseoğlu, A., … Lemoine, J. E. (2018). The power of choice: How identity leadership fosters commitment towards the organization, jMeeting, Madrid, Spain, 2018, February 2.