Springe direkt zu Inhalt

Diana Schieck

dschieck_01

Division of Educational Research, with Particular Consideration of Heterogeneity and Education

Researcher

Address
Habelschwerdter Alle 45
Room KL23 / 232
14195 Berlin
Office
Henriette Swiatek
Henriette Swiatek

Personal Information

  • Since 09/2019: Research associate at Freie Universität Berlin, Department of Education and Psychology, Division of Education Research/Heterogeneity and Education
  • 2016-2019 Master of Arts in Psychologiy, International Psychoanalytic University Berlin
  • 2012-2015 Bachelor of Arts in Psychologie, International Psychoanalytic University Berlin
  • 2009–2012 Bachelor of Arts in Soziologie, Friedrich-Schiller-Universität Jena

Articles in Journals and Book chapters

Papers and Congressional articles

Articles in Journals and Book chapters

2020

  • Kessels, U., Nishen, A.K. & Schieck, D. (2020). Segregation und Zugehörigkeitsgefühl in heterogenen Klassen. In D. Raufelder und G. Hagenauer (Hrsg.) Soziale Eingebundenheit. Sozialbeziehungen im Fokus von Schule und Lehrer'innenbildung (pp. 99-112). Münster: Waxmann.

2018

Papers and Congressional articles

2022

  • Nishen, A. K., Schieck, D., & Kessels, U. (2022, March). Sorgen von Lehramtsstudierenden zum Umgang mit ethnisch-kultureller Heterogenität [Concerns of teacher students regarding the handling of ethnic-cultural heterogeneity]. [Paper presentation] 9th Conference of the Society for Empirical Educational Research, Bamberg, Germany. https://gebf2022.de/GEBF2022_Tagungsband_01-03-22.pdf

2021

  • Schieck, D. (2021, September). Religionsverbundene Konflikte im Berliner Schulalltag: Erste Ergebnisse Interviews mit Berliner Lehrkräften. [Religious conflicts in everyday school life in Berlin: First results of interviews with Berlin teachers] [Short presentation]. German Federal congress for School Psychology, Münster, Germany.
  • Nishen, A. K., Schieck, D., & Kessels, U. (2021, August). Would that be racist? Constructing a scale on teacher students’ concerns about cross-ethnic teaching [Roundtable presentation]. JURE 2021 online conference, Gothenburg, Sweden.
  • Schieck, D. (2021, July). Die Rolle der sozialen Herkunft im Bildungssystem. Ausgewählte Untersuchungen zur Ungleichheitsforschung und zum Studieren während der Corona-Pandemie.[The role of the socioeconomic background in the educational system. Selected studies on inequality reserch and studying during the Corona pandemic]. Meeting of the Green University Group of Freie Universität Berlin, Germany.

  • Schieck, D., & Mettler, M. (2021, March). „Gewalt im Namen der Ehre“ – zum Zusammenhang von religiösem Extremismus, konservativ islamischen Ehrvorstellungen und gruppenbezogener Menschenfeindlichkeit ["Violence in the name of honor" - on the connection between religious extremism, conservative islamic ideas of honor and grouprelated misanthropy]. [Roundtable presentation],  Congress for Clinical Psychology, Psychotheraye and Counseling of the German Society for Behavioral Therapy, Berlin, Germany.

2019

  • Schieck, D. (2019, September). Prokrastination. Subjektivierung. Affekt. Eine qualitative  Untersuchung der begleitenden Affekte bei der Prokrastination vor dem Hintergrund der  Subjektivierung von Arbeit. [Procrastination. Subjectivation. Affect. A qualitative investigation of the accompanying affects in procrastination against the background of the subjectification of work]. In H. Erz, Grenzenlos leben?! Interdisziplinär denken. 7th Student Sociology Congress, Bochum, Germany.

2018

  • Schieck, D. (2018, August). Sisters of the Islamic State: Propaganda als Entstehungsraum. Eine Analyse (nicht)physischer Räume am Beispiel des Propagandamagazins „Dabiq“ [Sisters of the Islamic State: Propaganda as a space of emergence. An analysis of (non)physical spaces using the propaganda magazine "Dabiq" as an example].  In B. Lumer, Z. Wollny, H. Hladilová, & A. Kruithof (Eds.), [HIER KÖNNTE IHR TITEL STEHEN], Kleine Humboldt-Galerie der Humboldt-Universität zu Berlin, 117–120. https://www.kleinehumboldtgalerie.de/ausstellungen/publikation/