M.Sc. M.Sc. Marcel Badra

Clinical Psychological Intervention
Psychological Psychotherapist (externally funded project)
Room 108/109
14195 Berlin
Peer-reviewed articles
2018
Civitillo, S., Juang, L., Badra, M., & Schachner, M. (2018). The interplay between culturally responsive teaching, cultural diversity beliefs, and self-reflection: A multiple case study. Teaching and Teacher Education, 77, 341-351. https://doi.org/10.1016/j.tate.2018.11.002
Zarafonitis-Müller, S., Leopold, K., Badra, M., Kallenbach, M., Burkhardt, E., & Bechdolf, A. (2018). Inanspruchnahme und Versorgungslücken in der Frühintervention und -behandlung: Nehmen junge Erwachsene mit Migrationshintergrund ein spezialisiertes Frühinterventionsangebot für psychotische Störungen an? Psychiatrische Praxis, 46(01), 13-19. https://doi.org/10.1055/s-0043-124050
2016
Badra, M., Schulze, L., Becker, E., Vrijsen, J., Renneberg, B., & Zetsche, U. (2016). The association between ruminative thinking and negative interpretation bias in social anxiety. Cognition and Emotion, 31(6), 1234-1242. https://doi.org/10.1080/02699931.2016.1193477
Moffitt, U, & Badra, M. (2016). Reflexion kultureller Normen und deren Einfluss im Klassenraum. ZEIF Fachportal Wissenschaft, 10, 1-10.