Dr. Christine Sontag

Arbeitsbereich Lernpsychologie

Lehrkraft für besondere Aufgaben

Adresse
Habelschwerdter Allee 45
Raum JK27/221d
14195 Berlin

Sprechstunde

nach Vereinbarung

Ausgewählte Publikationen


Zeitschriftenbeiträge (peer-reviewed)

Sontag, C., & Stoeger, H. (2015). Can highly intelligent and high-achieving students benefit from a training of self-regulated learning in a regular classroom context? Learning and Individual Differences, 41, 43–53. doi:10.1016/j.lindif.2015.07.008

Stoeger, H., Sontag, C., & Ziegler, A. (2014). Impact of a teacher-led intervention on preference for self-regulated learning, finding main ideas in expository texts, and reading comprehension.

Journal of Educational Psychology, 106, 799–814. doi: 10.1037/a0036035

 

Unterrichtsmaterialien

Pronold-Günthner, F., Winkler-Theiß, V., Schilcher, A., Pissarek, M., Sontag, C., Steinbach, J., Stöger, H., Wild, J., & Lichtinger, U. (2014). Burg Adlerstein, Lesetraining. Lehrerband zum Lesetraining. Braunschweig: Westermann.

Schilcher, A., Stöger, H., Pissarek, M., Sontag, C., Pronold-Günthner, F., & Steinbach, J. (2013). Burg Adlerstein, Lesetraining. Arbeitsheft. Braunschweig: Westermann.