Division of Educational Research, with Particular Consideration of Heterogeneity and Education
Researcher
Personal Information
Since 10/2013: Research associate at Freie Universität Berlin, Department of Education and Psychology, Division of Education Research/Heterogeneity and Education
2011–2013: Research associate at the University of Bern, Institute of Psychology, Department of Personality and Differential Psychology and Diagnostics
2011 summer semester: Instructor at PH Freiburg University of Education, Institute of Psychology, Department of Clinical Psychology and Counseling
2011: Degree of Diplom in psychology at the University of Trier
2004: First State Exam for the European teaching credential at primary and lower secondary (Hauptschule) school forms; M.A. in bilingual education (PH Freiburg University of Education)
2002: Degree of Licence in Sciences de l’Education at the Université de Haute-Alsace, Mulhouse
Zeitschriftenartikel
Herrmann, J., Schmidt, I., Kessels, U., & Preckel, F. (accepted). Big fish in big ponds: Contrast and assimilation effects on math and verbal self-concepts of students in within-school gifted tracks. British Journal of Educational Psychology.
Konferenzbeiträge
Herrmann, J., Schmidt, I., Kessels, U. & Preckel, F. (2015, September). Big fish in big ponds. Assimilations- und Kontrasteffekte in Hochbegabtenklassen. Poster präsentiert auf der 8. Tagung der DGfE-Sektion "Empirische Bildungsforschung"/ 80. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF), Göttingen.
Herrmann, J., Schmidt, I., Kessels, U. & Preckel, F. (2015, September). Big fish in big ponds. Assimilations- und Kontrasteffekte in Hochbegabtenklassen. Vortrag auf der 2. Jahrestagung des Berlin Interdisciplinary Education Research Network (BIEN), Berlin.
Herrmann, J., Torchetti, L., & Morf, C. C. (2013, September). Who´s to blame? How narcissists and ex-partners of narcissists make sense of romantic breakup. Poster presented at the 13th Biannual Congress of the Swiss Psychological Society (SGP), Basel, Switzerland.
Wissenschaftliche Qualifikationsarbeiten
Herrmann, J. (2011). Mehrebenenanalysen zum Big-Fish-Little-Pond-Effekt (BFLPE) im Fach Deutsch. Unveröffentlichte Diplomarbeit, Universität Trier.
Herrmann, J. (2004). Symptomatik und Ätiologie von Lern- und Arbeitsstörungen. Unveröffentlichte Zulassungs-/ Magisterarbeit, Pädagogische Hochschule Freiburg/Brsg.